header image

Blue Mountains

Posted by: | 3 November 2015 | No Comment |

Nathalie vroeg me ย van de week of ik al was ingeburgerd, een beetje wel denk ik. Zo zeg ik al als ik wegga tegen iedereen see ya en loop ik al met blote voeten over straat. (wel alleen als het straten dicht bij het strand zijn, laten we niet overdrijven ๐Ÿ˜‰ )
Nou stond ik net uien te snijden voor mijn curry maar toen kreeg ik toch wel heel erg trek in een frikandel speciaal. Ik ben en blijf een Nederlander ๐Ÿ˜›

Dit weekend ben ik voor het eerst een weekendje weg geweest, naar de Blue Mountains, gezellig met Tess. Even de beroemde Three Sisters bekijken ๐Ÿ™‚ย Het was heel erg leuk en heel veel gewandeld, dus gister had ik dan ook wel een beetje spierpijn. Het is toch best wel hoog zo’n berg en het kost dan ook best veel energie om met de giant stairwell naar beneden te lopen en daarna ook nog allemaal trappetjes tegen te komen. Maar o wat is de natuur daar mooi! kan daar zo erg van genieten, lekker de tijd vergeten en gewoon wandelen.ย De eerste dag dus de Three Sisters en de Giant Stairwell gedaan en door de valley gelopen. Op ongeveer drie kwart van de wandeling (die zo’n 5 uur duurde) moesten we weer omhoog de berg op. Nou hadden we de keuze om dat lopend te doen en weer een hele grote trap op te klimmen of lekker lui met de skyway. Rara wat we hebben gekozen, ja natuurlijk de skyway ๐Ÿ™‚
Nou was het niet helemaal alleen omdat we opzagen tegen al die trappen maar ook omdat het natuurlijk leuk is om met zo’n lift naar boven te gaan met dat mooie uitzicht!

Zaterdag nacht verbleven we in een hostel, de eerste keer dat ik in een hostel verblijf, zeker een goede ervaring want dit was een heel luxe hostel. Nou zijn er natuurlijk ook vele mindere hostels maar dat zou ik ook niet echt erg gevonden hebben. Met al dat reizen ben je wel wat gewend geraakt.

De tweede dag super vroeg op gestaan, kwart oer vijf, om de zonsopgang te kunnen zien bij de Three Sisters. Het was heel erg mooi! jammer genoeg wel de rode gloed gemist maar het was nog steeds fantastisch leuk en mooi om te zien. Daarna maar weer snel terug naar het hostel en onze tas ingepakt en toen was het opweg naar het treinstation. Het was alweer tijd om Katoomba te verlaten. op de planning stonden Leura en Wenthworth falls.
De eerste stop was Leura waar we de Gordon Fall, Silaom Pool en Lyrebird dell hebben bekeken. Voor de laatste moesten we letterlijk door de stuiken lopen want blijkbaar lopen niet veel mensen dat pad. Wel weer een avontuur.
In wenthworth Falls hebben we natuurlijk de Wentworth Fall bekeken, vanaf twee uitzicht punten en zijn we er ook nog overheen gelopen.

Al met al een heel geslaagd weekend en zeker voor herhaling vatbaar. Wil nog wel een keertje terug naar Wenthworth Falls want daar zijn nog veel wandelingen die je kan doen en die lijken me ook erg leuk.